تويتر

28 يوليو 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الاسبوعية

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الاسبوعية

تويتر


نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية.

مع كل تحديث جديد بيحصل بنحب نشارككم به في ماركتنج بالعربي لأننا مدركين انك مهتم بكل التحديثات اللي بتحصل في عالم السوشيال ميديا، عشان كده هنقولك دايما كل جديد بيحصل وتكون أول واحد يعرف كل جديد عن الـ Marketing بالعربي. عشان كده هنوضح لك أهم التحديثات اللي حصلت الاسبوع ده:



‏‎وداعًا تويتر!

تويتر من أهم منصات السوشيال ميديا، وفجأة أعلن إيلون ماسك امبارح عن تغيير اسم منصة تويتر وبقى اسمها “X.com” وبالفعل اتغير اللوجو وبقى على شكل X بدلًا من شكل الطائر اللي اتعودنا عليه من زمان.

كمان ايلون ماسك ‎بيفكر يغير اسم تويتر بلو لـ X Balls، ولسه التغيير تحت التنفيذ.



وصول قنوات الواتس اب WhatsApp Channels إلى 7 دول:


تحديث واتس اب الجديد ‏‎ظهر وهو اضافة خاصية جديدة وهي القنوات Channels موجودة في الجزء الخاص بالحالة على الواتس اب Status، واتغير اسم الحالة لـ التحديثات Updates بدلًا من Status. ميزة القنوات دي هتقدر من خلالها تتابع كل القنوات المفضلة عندك وهي شبه القنوات الموجودة على تيليجرام. ظهر تحديث واتس اب الجديد عند بعض المستخدمين وهيكون موجود في كل الأجهزة خلال الاسابيع الجاية.



بكدة دي التحديثات الجديدة اللي حصلت خلال الاسبوع ده، هل شايف ان تغير اسم تويتر هيغير من طبيعة المنصة وله علاقة بنزول تطبيق ثريد thread ولا لأ؟ قولنا في الكومنتات كمان ايه القنوات المفضلة اللي هتابعها على واتس اب.


كمان لو عايز تعرف هتوصل لفين التحديثات دي تابع كل مقالاتنا اول بأول كل يوم في ماركتنج بالعربي عشان تتابع كل جديد وهتعرف اجابة سؤال ازاى اعمل اعلان على جوجل وإجابة كتير من الاسئلة اللي بتدور عليها.

وكمان لو محتاج شركة اعلانات هتعرف ازاي تختار افضل شركة اعلانات سوشيال ميديا من خلال مقالتناولو مهتم تعرف اكتر عن مجال الـ ديجيتال ماركتنج بالعربي كل ده واكتر وضحناه في مقالاتنا السابقة.

بنشجعك انك متترددش تكتب كومنت وتسألنا على أى حاجة هنرد عليك فورا. كمان قولنا في الكومنتات ايه رايك في تغير اسم تويتر وميزة قنوات واتس اب الجديدة بالنسبة لك؟


إقراء أيضا

 اهم اخبار السوشيال ميديا

لينكد إن

لينكد إن

8 يناير 2024

اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023

لذلك سنوضح لك اهم اخبار السوشيال ميديا لعام 2023 حتى تكون مواكب لكل تحديث في عالم الـ Marketing بالعربي.

تحديثات جوجل لعام 2023

فيسبوك

فيسبوك

4 يناير 2024

تحديثات جوجل لعام 2023

تحديثات جوجل لعام 2023 لا تقتصر فقط على تحسين أداء محرك البحث، بل تعكس أيضًا الابتكار والتحسين المستمر. تعمل جوجل باستمرار على تلبية احتياجات المستخدمين وتوفير تجربة بحث متميزة، لذلك التحديثات تعكس تلك الجهود.

ما هو التسويق الالكتروني

فيسبوك

فيسبوك

21 ديسمبر 2023

ما هو التسويق الالكتروني 2024

تعرف على اخر التحديثات في مجال الديجتال ماركيتنج للاجابة عن سؤال ما هو التسويق الالكتروني و افضل طرق تطبيقه في عام 2024!

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

17 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

كن دائما على دراية باخر تحديثات السوشيال ميديا و الديجيتال ماركتنج على مستوى العالم من خلال منصة ماركتنح بالعربي

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

انستجرام

انستجرام

10 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي الأسبوعية

تعرف على اخر تحديثات السوشيال ميديا واخر اخبار مجال الديجيتال ماركتنج بالعربي من خلال منصة ماركتنج بالعربي ، اول منصة عربية في الاشرق الاوسط متحصصة في مجال التسويق الالكرتوني و الديجيتال ماركتنج

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

انستجرام

انستجرام

3 سبتمبر 2023

نشرة اخبار ماركتنج بالعربي

تابع كل اخبار مجال الماركتنج بالعربي و تحديثات السوشيال ميديا من خلال منصة ماركتنج بالعربي وهي أول منصة عربية في الشرق الأوسط متخصصة في مجال الديجيتال ماركتنج